2012년 8월 10일 금요일

sebzeli bibimbap [야채비빔밥]


Sebzeli bibimbab


야채 비빔밥


malzemeler

2 tane patlıcan
2 tane kabak
2 tane kuru soğan
1 demet ıspanak
2 tane havuç

 1 kişilik sosu için

1 çay kaşık susam yağı
1 tatlı kaşık acı pul biber



yapılışı



 2 tane patlıcanı yıkadıktıktan sonra
alacalı soyun.
ve 2 ye bölün. yarım ayı şekilinde doğrayın.
tavada sıvayağı dökerek patlıcanı kavurun.
patlıcan yumusayınca
1 yemek kaşık soya sosu,
2 diş dövülmüş sarımsak,
1 tatlı kaşık şekeri ilave edin.
son olarak yeşil soğanı ince ince kıyarak ekleyin.




2 tane kabağı iyice yıkayın ve 2 ye bölün.
yarım ay şekilde doğranıp az sıvıyağıda kavurun.
istersen sarımsağı ilave ede bilir.
tuzu ekleyin.




kuru soğanı yarım jülen doğranın
ve sıvı yağıda kavurun.
tuzu ekleyin.



ıspanağı iyice yıkayın.
kaynar suda 1 kaşık tuzu ekleyin ve
yıkanmış ıspanağı hafifçe haşlayın.
(eklemiş tuzu ıspanağı yemyeşil olmasını sağlar)

haşlanmış ıspanağı 1-2 kere daha yıkayın
sonra elle sıkarak suyunu süzün.
3 kere bıçakla doğrnın.

tuz, 2 sarımsak, susam yağı, susamı
 ilave edip harmanlayın.




havuç ince ince rendelenip az yağıda kavurun.
tuzu ekleyin.




sebzeler hazırlandıktan sonra
yumurtayı tavada pişirin.




tabakta pirinç koyun.




sebzelerini dizin.




susam yağı....



acı pul biber (go-çu-jang)


ve...



yumurtayı ilave ederek
 kaşıkla iyice karıştırın.




çok lezzetli yemektir.
ve sağlıklı yemektir.




afiyet olsun!!!







댓글 8개:

  1. oooo... harika görünüyor ablacım... bunuda yapıp afiyetle yiyeceğim. ellerine sağlık. kocaman öpüldün ablam ^^

    답글삭제
  2. Ben pirincin suyunu tutturamıyorum.:((

    답글삭제
  3. Chopsticklerimi bekliyorum kargoda gelince yapmayi planliyorum ^ ^

    답글삭제
  4. Chopsticklerimi bekliyorum kargoda gelince yapmayi planliyorum ^ ^

    답글삭제
  5. Ustune yumurta kirmasak da olur mu

    답글삭제
  6. Ustune yumurta kirmasak da olur mu

    답글삭제
  7. abla susam yağı yerine ne kullanabiliriz? ben bulamadım yaşadığım yerde

    답글삭제