2011년 2월 22일 화요일

Tavuk bulgogi(닭불고기)


Tavuklu bulgogi
닭 불고기



malzemeler

Tavuk(but) yarım kg
havuç orta boyu 1 tane
kuru soğan büyük boyu 1 tane

sosu için

sarımsak 3 dişi
şeker 1 yemek kaşığı
yeşil soğan 2 tane
soya sosu 3 yemek kaşığı
tuz 1 çay kaşığı
cezefil tozu 1 çay kaşığı
kara biber 1 şay kaşığı
susam yağı 1 tatlı kaşığı

Yapılışı



Tavuk butlarını kuşbaş şekilinde keser.
tuz, karabiber ve cenzefil tozu
ilave ederek harmanlar.
ve 30 dk dinlendirir.



kuru soğanı yarımay şekilde doğranır.
havuç ise julyen doğranır.
soya sosu, yeşil soğan, sarımsağı ve şekeri
karıştırarak bir sosu hazırlanır.

yarım saat dinlenmiş olan eti üzerine
sabzeler konur.



hazırlana sosuda ilave edilir.
el yardımyla iyice karştırır.
tekrar 20 dk kadar dinlendirir.

kızarmış tefron tavada çok az sıvı yağı eklenip
eti kavurmaya başlar.



etin rengi kahve oluncaya kadar iyice kavurur.
tatını bakarak tuzu daha ilave ede bilir.



nefis bir yemek oldu!!



tavuğun yerine dana eti kulanılır.
aslında ben dana etin yerine tavuğu kulandım..

sıcakken sevris sunar.

Afiyet olsun!!


댓글 9개:

  1. Çok güzel anlatmışsınız teşekkürler ^^

    답글삭제
  2. aman..bu nasil oldu..blogum acildi....!!!!

    답글삭제
  3. Merhaba Lale,
    Sizin blogunuzla Türk Kore yemek tarifleri ararken karşılaştım, ellerinize sağlik bizim damak tadımıza uyan güzel kore yemekleri yapmışsınız =). Bende yeni bir Kore hayranı olarak sizin yemeklerinizi damak zevkimize uygun olarak yapıp tanıtmak istedim.. bloguma beklerim :) tavuklu bulgogi çok güzel görünüyor!!

    답글삭제
  4. Lale hanım merhababen Konya'dan Betül, tarifler için tesekkür ederim. çok lezzetli görünüyorlar. bu gün bu yemegi yapmayı planlıyorum ancak aklıma takılan bir soru var. tavuk eti ile dana etinin pişme süresi aynı değildir. ben dana eti ile yapacagım sebzeler et pişene kadar yanmaz değil mi?

    답글삭제
  5. Merhaba Betül hanım.
    isterseniz eti önce soteleyin. sonra sebzeyi ekleyib birlikte kavurun. çünkü daha eti tavuktan çok pişirmesi gerekir. ama tavuk etin tarif gibi yaparsanda sebzeler yanmaz...başarlılar diliyorum. afiyet olsun!!

    답글삭제
  6. yardımınız için tesekkur ederim Lale hanım... hemen uyguluyorum ^^ (Betül)

    답글삭제
  7. çok teşekkürler :) çok merak ediyordum bunu deneyeceğim mutlaka :)

    답글삭제
  8. lale abla içindeki küçük beyaz şeyler susam mı:)

    답글삭제