2010년 12월 6일 월요일

Gimchi 김치


Gimchi
김치



Malzemeler
Beçu(marul) 4 tane
kalın tuz 1 paket
yeşil soğan 2 demet
soğan 2 tane
havuç 2 tane
beyaz tırp 2 tane

pul biber 2 su bardak
balık suyu 1 su bardak
sarımsak 20 dişi
pirinç unu 2 yemek kaşığı
zencefil 1 yemek kaşığı


Yapılış




Türkiye'de Çin marul diye bilinen sebze..
asıl isimi Beçu(배추)dur.
çin marul değil Kore maruldur.

4 tane marulu
büyükse 4de, küçükse 2ye bölünür.
kalın tuzu yaprak arasına koyarak
5 saat- 6saat bekletir.

iyice yumusayınca akar suda çok iyi yıkar.
ve 2-3 saat suyu çıkarır.



Yeşil soğan - 4cm kadar keser.
soğan - yarımay şekilde keser
beyaz tırp ve havuç ince ince rendelenir.

sarımsağı ve zecefili ilave edilir.
pul biber, balık suyu konulur.
pirinç unu muhallebi kıvamına pişirib
soğutup ilave edilir.
hepsini iyicene karıştırılır.




suyu çıkaran Beçu'nun aralarına
içi malzemeler konulur.




en son yaprağıyla beçuyu kapatılır.
büyük bir kaba konur.







yaptıktan sonra dışarıda 2-3 gün bekletir.
sonra buz dolabına konur.

Afiyet olsun!!



댓글 101개:

  1. Ellerinize sağlık yalnız bir sorum olacak, bu sebzelerin hiçbiri pişirilmiyor değil mi? Çiğ çiğ katılıyor anladığım kadarıyla. Bir gün tarifinizle yapmaya çalışacağım :)

    답글삭제
  2. Evet. dediğiniz gibi bütün sebzeler çiğ olarak katılıyor. yaparken takılırsanız çekinmeden bana mail yazın. iyi günler...

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba ben gimchi yapacağım birkaç sorum olacaktı.
      1.Beçu yu tuzlu suda mi bekletecegiz yoksa tuzu arasına mi koyacağız?
      2. Normal pul biber mi kullanacağız yoksa kırmızı toz biber mi olacak?

      삭제
  3. Merhaba Lale hanım,

    Öncelikle ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor. Blogunuzu daha henüz yeni keşfettim ve bayıldım. Kore yemeklerinin tadına neredeyse hiç bakmadım, ama çok merak ediyorum ve kendim pişirmek istiyorum. Şimdiye kadar daha çok Çin yemeklerinin tadına baktım, ya da pişirdim. Bende bir tane Asya ve Kore yemek kitabı var, ancak malzemeleri bulması zor. Sizin böyle bir blog açarak, üstelik Türkçe yazarak ne güzel bir iş yaptığınızı söylemek istiyorum.
    Tekrar çok teşekkür ederiz :).

    İstanbul'da olsaydım sizinle tanışmayı çok isterdim. Bundan sonra merakla yeni yemek tariflerinizi bekleyeceğim :)

    Elinize sağlık!

    답글삭제
  4. merhaba lale hanım..
    tarifinizle oturdum kimchi yapıyorum şimdi ama balık suyu çok kafamı karıştırıyor..
    balık yemediğim için balık suyu koymasam da sadece su koysam olmaz mı?bu yüzden tadı kötü olur mu?
    şimdiden teşekkürler..:)

    답글삭제
  5. Merhaba SuChi~^^;
    öyle söylediğiniz için çok teşekkür ederim.
    bana büyük destek oldu sizin sözleri..
    ziyaretiniz için de teşekkür ediyorum.
    bide..nerde oturuyorsunuz?? merak etti.

    답글삭제
  6. Merhaba quake117!!
    balık suyu sevmiyorsanız katımayın. orijinal tadı olmaya bilir ama Korellerde balık sevmeyen koymuyorlar. sarımsak sevmeyen sarımsağı koymuyorlar. ama onun yerine su koymaya gerek yok. pirinç unu muhallebi şekilde yapıp ilave edin. kolay gelsin!!

    답글삭제
  7. teşekkür ederim lale hanım..:)
    bu arada marulları tuzlamanın haricinde içindeki sosa veya sebzelere ekstradan tuz koyuluyor mu?

    답글삭제
  8. hayır. tuz konmaz.
    ama siz balık suyu koymuyorsunuz ya..balık suyu tuzludur. o yüzden balık suyu ilave edenler tuz koymuyor..siz içi malzemeyi iyice karıştırdıktan sonra tadına bakın. tuzsuzse içi malzemeye tuz ekleye bilirsiniz. iyi akşamlar..

    답글삭제
  9. Paylaştıklarınız için ben teşekkür ederim. Izmir'de oturuyorum,aslında Istanbul'a da çok geliyorum. Belki bir daha geldiğimde sizinle tanışma fırsatım olabilirse, çok sevinirim :).

    답글삭제
  10. Umarım. bir gün tanışma fırsatımız olacak.
    İzmir...ben henüz gitmedim. Türkiyede oturalı 10 sene oldu ama İzmir'e daha gelemedim. SuChi'in!! ziyaretiniz için teşekkür.. iyi günler!

    답글삭제
  11. Öyle mi? Nasıl olur? Izmir çok güzel bir şehirdir. Mutlaka gelmelisiniz :). Fırsatınız olduğunda Izmir'e gelirseniz, sizi misafir etmek isterim. Izmir'in görülecek çok güzel yerleri vardır. Birlikte gezeriz :) Ayrıca Ege Mutfağını beğeneceğinize eminim :).Ben teşekkür ederim :)

    Size de iyi günler :)

    답글삭제
  12. Tekrar merhaba, Bu tarifdeki balık suyu ve bazı kullanılan malzemeler bana uymasada, Kore film ve dizilerinden sürekli duyduğumuz yemeklerin tarifini öğrenmek güzel, bunları bizimle paylaştığınız için teşekkürler, Ben son 5 aydır sadece G.Kore dizi ve filmleri izlediğimden, en çok kimbab, gimchi, ramen yemeklerini duyuyorum, ama laf aramızda kalsın en çok da Soju ve birde Saki yi merak ettim =]

    답글삭제
  13. Nihal hanım. merhaba..ben tatildeydim. bu yüzden cevabı simdi yazıyorum. kusura bakmayın.
    laf aramızda kalmasını istedim ama...hahaha herkes okumuş siz Sojuyu sevdiğiniz...
    Mutlu Noeller..ziyaretiniz için teşekkür!

    답글삭제
  14. merhaba.. ben betül 14 yaşındayım ve çekmeköyde oturuyorum anlatımınız çok güzel. sadece siteyi açmanız bile çok önemli aslında .ben size balık sosunu koymamızı tavsiye edip etmediğinizi şimdiden teşekkür ederim

    답글삭제
  15. Merhaba :)
    Açıkçası Türk yemekleriyle bu kadar ilgilenmeniz beni çok sevindirdi :)
    Biz Türkler Güney Koreyi gerçekten çok seviyoruz. :)
    Birşey soracağım..; Ramenlerde veya kore abur cuburlarında Domuz yağı bulunuyor mu? Şimdiden çok teşekkürelr

    답글삭제
  16. Merhaba Betülcik. çekmeköyin nersince oturyorsun? çek sevindim. senin ziyaret ve yazıları için...
    Gimchiya balık sosu koymasa tam tadı alamazsın..ama sevmiyorsan koyma..çünkü balık sosu çok koku yapar..
    Ramen ve abur cuburlarında kesinlikle Domuz yağı bulunmuyor.. özelikle Türkiyeye gelen gıdalar ona daha dikkat ediyormuş. merak etme..

    답글삭제
  17. aslında ben tam sınırdayım
    siz doğa parkını biliyor musunuz?
    ben alemdağ caddesi çamlık mah aşkın sokakta oturuyorum açık adres gibi oldu ama :)
    cevap verdiğiniz için teşekkürler

    답글삭제
  18. Verdiğiniz bilgi için çok teşekkür ederim.Bende domuz yağı olabilir diye tedirgindim :)
    Sizinle en yakın zamanda tanışmayı isterim ama maalesef İstanbulda oturmuyorum.. :)
    Tekrar teşekkür ederim..

    답글삭제
  19. lale abla ben denizlide yaşıyorum ve beçu marulunu bir kez gördüm yani pazarlarda yada marketlerde normal yada kıvırcık marul satılıyor beçu yerine normal marul kullanabilir miyim?

    답글삭제
  20. Cerencik....yasasin!!! bloguma girdim.hahaha
    Lahana gimchi yaptin mi???

    답글삭제
  21. Lale hanım blog dünyamıza hoşgeldiniz.Çok merak ettiğimiz Kore yemeklerini bize Türkçe olarak anlatığınız için teşekkür ediyorum.Bundan böyle takipçiniz olacağım.Ben de ilk olarak gimçiden başlamak istedim.Ben de balık suyu kullanmaya çekindim.Onun yerine elimde olan istiridye sos kullanmayı düşünüyorum.Ne dersiniz olabilir mi?Ben bir tane beçu kullanacağım.Muhallebi gibi hazırlayacağımız karışım için bir su bardağı su ve bir yemek kaşığı pirinçunundan yapsam yeterli olur mu?Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.
    Bu arada ben de İzmir'de oturuyorum.Gelecek olursanız sizinle tanışıp görüşmeyi çok isterim.İyi günler diliyorum :))
    Cevver
    www.cevverinmutfagi.blogcu.com

    답글삭제
  22. Merhaba. ziyaretiniz için teşekkür ederim.
    Balık suyun yerine istiridye sos koymak istiyorsunuz...öyle mi?
    yanlız şunu söylemek istiyorum. Gimchi bir turşudur. uzun uzun saklayarak yenilir. bir yemek değil bir meze olarak sofrada yer alıyor.
    Gimchdeki tuz ve balık suyu gimchiyi Fermantasyon yapıyor.
    çabuk tüketecekse bi deneyın ama ben hiç denememiştim. bir tane Beçu için bir yemek kaşık pirinç un ve bir bardak su yeterli. karşıtırarak suyu bir az daha ekleye bilirsiniz.
    tanıştığımıza ben de çok memnun oldum. hoşça kalın.

    답글삭제
  23. Lale hanım şimdi yaptım,kapaklı bir kaba koydum.Oda ısısında 2-3 gün bekletip buzdolabına koyacağım.Peki dolapta kaç gün bekletmem lazım.Bir an önce tadına bakmak istiyorum.Öyle merak ediyorum ki anlatamam.Yardımlarınız için çok teşekkür ederim canım.İyi günler :))
    Cevver

    답글삭제
  24. Günaydın Cevver!!
    hava artık ısındı. dışarıda 3 güna kadar bekletme. 1 güm yada 2 gün yaterli..
    dolaba koyduktan sonra beklemen gerekimiyor. öyle yiye bilirsin.
    Resim çektin mi? bende bakmak istiyorum. Gimchi'nin görüntüsünü.. Afiyet olsun canım.

    답글삭제
  25. 안녕하세요 이연경시 제이름은 하니배입니다 lale hanım öncelikle böyle bir blog oluşturduğunuz için çok teşekkür ederim zira kore yemekleri,kültürü,gelenekler,kısacası koreye dair herşeyi çok seviyorum bir çok sitede böyle açıklayıcı anlatılmamıştı 김치 yarın yapmayı denicem sonucunu buraya yazarım...birde ben pirinç lapası yapmayı denedim güzel oldu suyu felan ama soğumaya başladğında yani kısa bi süre sonra suyunu çekti ve pilava döndü nerde yanlış yaptım 몰라...kısaca bi tarif ederseniz sevinirim...안녕히가세요

    답글삭제
  26. Merhaba Hanibe! memnun oldum.
    Kore lapası...Juk mu??
    tam ne olduğunu ben anlayamadım.
    Juk olsa suyu çok fazla koymak gerekiyor.
    ziyaretiniz için teşekkür! bi de..안녕히가세요 yanıştır. 안녕히 계세요 diye yazımalısınız. 안녕히가세요 güle güle demektir. 안녕히 계세요 hoşça kalın demektir.

    답글삭제
  27. merhaba bende çok menun oldum.bu arada adım hanibe deil hanife korede f harfi olamadığı için b harfini kullandım.internette kore yemeği olarak aradığımda pirinç lapası diye geçiyor.ama siz juk diyorsanız doğrudur...onunda tafirini verirmisiniz? bi de 안녕히가세요 güle güle 안녕히 계세요 hoşça kalın demek biliyorum biraz güle güle demek istemiştim zaten (^_^) korece öğrenmeye çalışıyorum işte biraz öğrenmiştim yarım yamalak yazdım =) kendinize iyi bakın

    답글삭제
  28. Merhaba Lale abla bu hafta evde gimchi yapmayı planlıyorumda birşey sormak istedim :) rendelenmiş yeşil soğan turp balık suyu vs bunların hepsini pirinç unuylamı karıştırıp pişireceğiz emin olmak istedim :) sevgiler

    답글삭제
  29. Hayır Ariciğim.
    pişirmiyorsun. onu çiğ olarak marulun içine koyoursun!!!!

    wow..gimçiyı yapacaksın..başarlılar diliyorum.
    kaç kere Osmana dedim. gimçiyı office götür diye..ama adam sözümü dinlemedi..hh

    답글삭제
  30. Yani ozaman sadece pirinç ununu pişireceğiz değilmi ? yapmayı deniyeceğim umarım güzel olur :))

    답글삭제
  31. tabi..sadece pirinç unu pişiriyorsun!!
    başalılıklar diliyorum Ari!!!

    답글삭제
  32. merhaba lale hanım tekrar ben ''hanife'' bişey sorucaktım...henüz malzemeyi almaya fırsatım olmadı ama kararlıyım yapıcam =) ama emin olamadım sormak istedim.bu kimçiyi hazırladıktan sonra içini filan koyduktan sonra dolaptamı bekleticem yoksa dışarıdamı?eğer dolapta bekleticeksem ne kadar zaman kalması gerekiyo...saygılar...

    답글삭제
  33. Merhaba Koresever!!
    evet..hazırladıktan sonra buzdolapta muhafaza ediyorsun. ama koymadan 1 ya 2 gün dişarıda bekletirse daha güzel olur.
    ve bu Gimçi hemen tüketmesende olur. türkiyede turşu gibi diye bilirim.
    maaleşef Beçu(marul)nun mevsimi bitti. bende artık bulamıyorum. seneye yaparız...iyi akşamlar.

    답글삭제
  34. ewet lale abla bende bulamıyorum artık beçu'yu dediğiniz gibi seneye yaparız(^_^)
    birde zaman bulursanız pirinç keki tarifini de eklermisiniz ben internetten bulduğum tariflere göre yaptım ama pen iyi olmadı.aslında fiyaskoydu...siz tarifleri çok güzel anlatıyorsunuz...iyi geceler...

    답글삭제
  35. unni ellerine sağlık. çok güzel görünüyor. en kısa sürede bende denemek istiyorum. Kimbap ve Hobbang'dan sonra bunuda denemeyi çok istiyorum. fighting lale unni ^^

    답글삭제
  36. Merhaba Melekciğim!!
    denemene tavsiye ederim. ve başarlar diliyorum..artık Beçu çıkmaya başlayacak. bende geçen hafta Real merketten 3 tane aldım. yine yaptım. kendine cici bak. bye

    답글삭제
  37. 작성자가 댓글을 삭제했습니다.

    답글삭제
  38. merhaba lale ablacığım sizinle osmanbeydeki klisede karsılasmıstık ben sohye shinin arkadasıyım sizinle de konusmustuk:) ayrıca ben balık suyunu nereden alabıırım kimchi için ?

    답글삭제
  39. lale abla bişey sormak istiyorum aslında iki şey :) 1.si beçu yerine (onu bulamadım)başka ne kullanabilirim?2.si balık suyu koymazsam tadı çok değişir mi? şimdiden teşekkür ederi^^

    답글삭제
  40. Beçu yerine beyaz lahana kullanabilirsin ve balık suyu sevmiyorsan katma..Korelilerde balık suyu koymadan yapanlar var :) bugünlerde Beçu'yu kolayca bula biliyorum. simdide marketten beçu 8 adet aldım. tane 2 lila hemde kocaman...simdi tam mevsim olduğu için sende bula bilirsin!

    답글삭제
  41. bulmaya çalışıcam ama normal maruldan tam olarak nasıl bir farkı var anlayamıyorum yalnış bişeyle yapmakta istemiyorum tadını bozmamak için çook teşekkür ederim ablacım çok saol :)

    답글삭제
  42. ben bunu normL marulla yapıyorum şuan bakalım nasıl olucak :) tarif için teşekkürler !!

    답글삭제
  43. Merhabalar Lale Hanım. Bloğunuzu şuan itibariyle keşfettim. Öncelikle çok teşekkür derim bizlere Kore yemeklerini Türkçe olarak anlattığınız ve bilgilendirdiğiniz için. Ayrıca her mesaj yazana bu kadr içtenlikle ve sevgiyle cevap verdiğiniz için de çok teşekkürler. Boşuna değil Koreliler de Türkler de birbirlerini bu kadar seviyorlar.. :) Gelelim benim konuma. Şu Kore yemeklerinde merak ettiğim bir şey varsa o da Kimchi'dir. Nedenini anlamış değilim ama ne zaman bir yerde rastlasam, resmini görsem deli gibi Gimchi yemek istiyorum. Ve bu güne kadar da hiç yemedim. Malzemeleri arayıp bulabilirsem yapmayı deneyeceğim. Umarım güzel olur. Yapamazsam da artık ziyaretinize gelir bi' Gimchi'nizi yerim diye düşünüyorum. Gimchi sonrası ben de size bir Türk kahvesi yaparım... :) ~ Sağlıcakla kalın.. Nalan (날안 심섹) ^^

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba Nalan! güzel yorum için teşekkür ederim. Türk arkadaşlarıma Türkçe olarak kore yemeği anlatıyorum ve Koreli arkadaşlarıma Korece olarak Türk yemeklerini anlatıyorum. zevk alıyorum bu işleriden... böyle sevgi dolu yorumlardan da çok mutlu oluyorum.
      Gimçiyi sadece kış zamanlarda yapıyorum. çünkü Beçu(marul) kışta çıkıyor. ben doğum yaptığım için bu kış yapamadım. yaparsam seni çağırırım......haha...iyi günler!

      삭제
  44. merhaba lale hanım bloğunuzu yeni gördüm ve çok mutlu oldum çok güzel bilgiler paylaşıyosunuz bizle teşekkürler :)

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba Şeyma!!
      memun oldun!!
      seve seve yapıyorum bu işi....
      ziyaretin için teşekkür ederim. iyi günler!!

      삭제
  45. Merhaba Lale Hanım :) Blogunuzdaki tariften yola çıkarak kendi kimchimi yapmaya çalıştım. Sonuç şimdilik şu şekilde oldu:
    http://scaffoldingpole.blogspot.com/2012/02/kimchigimchi-ve-kaktugi-denemesi.html
    Artan iç malzeme ile de turp kimchisi yaptım ayrıca. Paylaşımlarınız için teşekkürler ^^ Sevgiler...

    답글삭제
    답글
    1. Harikasin!!!!!
      Aferin sana!!! çok güzel olmuş!
      içi malzemeler bir az fazla gibi..ama çok güzel görünüyor.

      삭제
  46. Teşekkür ederim ^^ İç malzemeyi biraz fazla yapmışım evet :))) Ama kokusu çok güzel oldu.

    답글삭제
  47. 안녕하세요,랄레씨, 저는 서울에 사는 터키사람이에요.
    이전에 여기 블로그에서 얘기했었어요. 한달후에 터키로 이사할거에요.
    한국에서 김치냉장고(딤채), TV, 에어콘 가져가려 하는데,
    랄레씨도 한국에서 가져갔어요?
    전자회사에서는 냉장고는 터키에 가져가면 안된다고 하던데, 혹시 김치냉장고 가지고 가셨나요?
    김치냉장고, LED TV, 에어컨가져가려하는데, 혹시 조언해주실수 있나요?

    그리고 터키에서 만든 김치는 어떻게 보관하세요?
    알려주세요

    답글삭제
    답글
    1. 안녕하세요. 답이 너무 늦었네요. 죄송해요.
      벌써 터키에 들어오셨겠네요??
      너무 죄송해요..ㅠㅠ
      저는 김치..그냥 냉장고에 보관해요.
      김치냉장고가 없어요.ㅠㅠ
      그런데 한국분들 대부분 김치냉장고는 한국에서 가져와서 쓰고계세요.
      걱정하시지 말고 가져오셔도 될거같아요.
      어디에 사세요 이스탄불이세요??

      삭제
  48. iyi günler lale hanım. acaba beçu ve balık suyu istanbulda nerede bulabilirim?

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba Ebrar Er! Beçu bu mevsimde çıkacak. Bende daha alamadım. Migros ve realda var. Ama çok pahali olur. Araba olanlar haldan aliyorlar. Balik suyu Metro market ve kore gıda market sSMART tan aliyorum.

      삭제
  49. çok sevindim blogunuzu görünce:) Türkiye'ye hoşgeldiniz Lale hanım :) Güney Kore dizilerini izlemeye başladıktan sonra G.K'ye çok ilgi duymaya başladım inşallah bir gün gitme fırsatı bulabilirm :) burdaki yemek tariflerinizi çok beğendim emeğiniz için teşekkürler khamsamnidaa :)

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba Zeynep hanım. Türkiyeye geleli 13sene oldu :) çocuklarım koreden türkiyeyi daha seviyor...çünkü onların memleket türkiye olduğu için....
      Ziraret ve güzel yorum için teşekür ederim. İyi akşamlar.

      삭제
  50. :) ne güzel hayırlı olsun blogunuz bana çok faydalı olacak teşekkür ederim :)

    답글삭제
  51. yaptım gimchiyi sonunda :) iki gün sonra yemeye hazır hale gelecek :)sabırsızlıkla bekliyorum :)

    답글삭제
  52. 작성자가 댓글을 삭제했습니다.

    답글삭제
  53. Bir şey sorabilirmiyim? Şu Kimchi'ye Kırmızı rengi veren şey nedir acaba?

    답글삭제
  54. Merhaba ben Elif
    Benim aklımda takılan bir şey var Beçu(marul) hangi mevsimde yetişiyor ve normal bildiğimiz türk maruluyla yapabilirmiyim.Kimchi ye kırmızı rengini veren salcamı yada nedir.Marulu suda beklettiğiniz zaman dışındaki büyük yapragı sarıyormusunuz.Birde saklama kabı olarak 5kgluk bidon kullana bilirmiyim yada kavanoz.Lahanayı yıkadıktan sonra suyun içinede bekletiyoruzya bu su sıcakmı olucak ve kac saat bekliyecez.sonra bu suyu kullanmak zorundamıyız.Normal tuzmu yoksa kaya tuzumu kullanayım.

    Şimdiden çok teşekür ederim.

    답글삭제
    답글
    1. Slm, elif ak.
      Kirmiz rengi pul biberdir. Kore uslu pul biber,
      Saklama kabi ne isterse onu kullana bilirsin.
      Lahana yikadiktan sonra suda bekletimiyoruz. Hangi tarifi baktin???
      Ve kalin tuzu kullanmamali.

      삭제
  55. Merhaba söylediğiniz marul migros marketlerde herzaman mevcut hatta şimdi normal marketlerde bile satılıyor kimçi yi bende seviyorum iki kere yaptım gene yapıcam ayrıca bende çekme köye yakın oturuyorum kore yemeklerinide çok merak ediyorum ayrıca jjajangmyum tarifinide eklerseniz sevinirim yapmayı çok istiyorum böyle güzel bir blog olması harika. sevgiler

    답글삭제
  56. merhaba lale abla ben bişe sorcam bu kimçiye sirke koysak olur mu balık sosu yerine ..içine dereotu su tersi gibi çeşitli otlar atsak nasıl olur:)

    답글삭제
    답글
    1. Sirke olmaz!!!!!!!
      O zaman gimchi degildir.
      Tursu olur. Baliksuyu istemiyorsan koyma ama sirke koyarsa tadi cok farkli olur.

      삭제
  57. çok güzel fakat zamanım olmadığı için yapamıyorum...Anneme söylerim o yapar :) tarif için teşekürler...

    답글삭제
  58. merhaba ben 23 yaşındayım .sizi yeni takip etmeye başladım ellerinize sağlık yemekler çok iştah açıcı duruyor ben de muhakkak deneyeceğim inşallah . ben kilis liyim eşim öğretmen görev dolayısıyla mardin Kızıltepe deyim sizi buraya beklerim misafirim olun çok memnun olurum. ben yeni yemek yapmaya başladım yavaş yavaş öğreniyorum inşallah öğrenirim :)

    답글삭제
    답글
    1. Cok nazik siniz.
      Davet icin tesekkur ederim.
      Bir gun yuzyuze goruselim^^

      삭제
  59. Merhaba ben Sevda ^_^ Bugün kimchi yapmayı denemek istiyordum. Real de beçu satıldığını söylemişlerdi fakat bugün Antalya Real e gittim yoktu satılmadığını söylediler. Bu nedenle kimchi yapamadım. Nerede bulabilirim acaba? Birde balık suyu eklemeden yapsak olur mu? Alışkın olmadığımız bir tat olduğu için yiyebilir miyiz bilmiyorum

    답글삭제
    답글
    1. Um.......bizim mahallede hala becu cikiyor. Hem realda hemde mahalle markettede var.
      Antalyada mi oturuyorsunuz???
      O tarafta nerde satildigini bilmiyorum.
      Balik suyu eklemesede olur ama orjinal tat olmayacaktir.
      Iyi gunler♥

      삭제
  60. Merhaba :) Tarif için çok teşekkür ederim. Deneyeceğim ama pirinç unu biraz aklımı karıştırdı. Neden pirinç unu koyduğunuzu söyler misiniz? ^^

    답글삭제
    답글
    1. Pirinç unu neden koyoruz???
      Pirinc un..gimchinin olgunlasmasina yardimci oluyor. Bunu usenerek yapmayanda var. O zaman gimchi tadi pek guzel olmuyor, pirinc unu mutlaka ekleyin daha lezzetli gimchi olacaktir.

      삭제
  61. Selamlar :) Bende Ümraniye Çakmak'ta oturuyorum fakat Yozgat'ta okuyorum. Tarifleri böyle ayrıntılarıyla yazmanız ve her sorulana cevap vermeniz büyük incelik. :) Eve gidince bu tarifleri denemek isterim. Paylaşım için teşekkürler :)

    답글삭제
  62. Merhaba Lale Hanım, ben gimchi yapacağım ama balık suyu koymadan yapacağım. Size sormak istediğim acaba hazırladıktan sonra dolaba koymadan dışarıda saklanabilir mi, havalar da soğumaya başlıyor. Ayrıca bu güzel tarifleriniz için de teşekkür ederim.

    답글삭제
  63. 작성자가 댓글을 삭제했습니다.

    답글삭제
  64. Merhaba lale hanim kore pul biberi arıyorum Nerede bulabilirim acaba?

    답글삭제
  65. En yakın zamanda deneyeceğim tabi bizim pazarda beçu bulabilirsem :)

    답글삭제
  66. Merhaba Lale Hanım. Bloğunuzu yeni gördüm çok sevindim. Koreli bir kişiden tarifleri aslıyla ve türkçe bulmak çok sevindirdi beni, çok teşekkürler. Ben bugün senelerdir kore dizilerinde her yendiğinde ağzımı sulandıran gimchiden yaptım:)) ama başka bi tarif bulmuştum onu yaptım bir maruldan denemelik. Beçu bulamadım yakınlarımda ben de bizim marullardan kullandım. Umarım o marulla da olur ve beğenirim. Sizin tarifle de yaparım daha sonra inşallah

    답글삭제
    답글
    1. Slm. Marul ile kimchi olmuyor. Daha doğrusu günlük tüketmek icin olur ama normal gimchi gibi uzun muhafaza yapamaz. 😅 bechu bulamasa lahana ile yapmaniz öneriyorum 🤗

      삭제
    2. O zaman beklemeden dökeyimmi üzüldüm şimdi boşuna uğraşmışım

      삭제
    3. O zaman beklemeden dökeyimmi üzüldüm şimdi boşuna uğraşmışım

      삭제
  67. Merhaba Lale hanım. Bloğunuzu yeni keşfettim. Sürekli internette gimchi tarifi arıyordum. En doğrusunu buldum �� Sormak istediğim bir iki şey var, benim yaşadığım yerde balık suyu bulmam çok çok zor. Balık suyunu kendim yapabilir miyim? Yapabilirsem tarif verebilir misiniz? Bir de kore marketten online sipariş verilebiliyor mu?

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba. Balık suyu evde yapıla bilir. Ama bir az zaman lazım. Yanı uzun sürer. Hamsi alıp salamur yapacaksınız.. tuz ve hamsisi bir kavnoza koyup uzun uzun bekleyince ordan su çıkacak. O suyu bir kere kaynatıp kullanıyoruz. Hem uzun sürer ve evde yaparsa çok kokar. Tavsiye etmiyorum. Artık internetten satış yapan yerler vardır. Onlardan isteyin. Mesela Aysa gurme sayfata görmüştüm. Ve ben işten çoktan çıktım. Kore markette çalışmıyorum. Yardımcı olamadığım ıçin üzgünüm. Iyi gunler

      삭제
  68. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor kore yemeklerine koreye aşırı bir ilgim var ve sizi tanidigima da cok sevindim umarim bizde tanisiriz bir gün istanbulda oturuyorum bu arada

    답글삭제
  69. Ve bende deneyeceğim zaten cok merak ediyordum sayenizde gimchi yi yapicam cok tsk

    답글삭제
  70. Ve bende deneyeceğim zaten cok merak ediyordum sayenizde gimchi yi yapicam cok tsk

    답글삭제
  71. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor kore yemeklerine koreye aşırı bir ilgim var ve sizi tanidigima da cok sevindim umarim bizde tanisiriz bir gün istanbulda oturuyorum bu arada

    답글삭제
  72. Merhaba, marulları ya da lahanayı neden tuzluyoruz. Bütün suyu döküyoruz üstüne yıkıyoruz. Bütün vitamini gidiyor

    답글삭제