2010년 11월 29일 월요일

Bulgogi Minik pizza

Bulgogi Minik Pizza
불고기 피자


Malzemeler (2kişilik)

2 tane lavaş(ddotiya)
200 gr dana kıyma
150 gr kaşar peynir
100 gr mantar
1 tane biber 
2 tane domates
2 tane defne yaprağı

dana eti terbiyesi
2 y.k soya sosu 
2 tane yeşil soğan
1 t.k susam yağı
1 y.k şeker
2 diş sarımsak

Yapılış



Domatesi dörde bölüp robottan çekilir.
su koymadan kısık ateşte kaynatır.
kaynadıktan sonra defne yaprağı konup bir az daha kaynatır.



dana kıymayı önceden terbiye etmeliyiz.
soya sosu, susam yağı. şeker ve
ince doğranmış yeşil soğan, sarımsağı koyup
yaklaşık yarım saat dinlendirilir.

sonra yağsız tavada kavrulur.



Kaşar peynir
rendelenir.



Mantar ve domalık biber
jülen doğranır.
çabuk pişirmek için sebzeler yağda
hafifça kavurarak kulanın.




yağsiz tavada bir tane lavaş ekmeği koyar.
lavaş ekmeğin bir tarafa
domates sosu sürer.
rendelenmiş kaşar peynir serpilir.
sonra dana et, mantar ve biber eklenir.
en son olarak kaşar peynir bolca konur.
kalan lavaş ekmeği örtür.
en kısık ateşte 10-15 dk pişirir.









Afiyet olsun!!





댓글 14개:

  1. merhaba...
    blogunuzu keyifle takip ediyorum..
    acaba ddukbokki tarifi de vermeniz mümkün mü?
    pirinç keklerinin nasıl yapıldığıyla birlikte..
    şimdiden teşekkürler..:)

    답글삭제
  2. Merhaba. İlginiz için teşekkür ediyorum.
    bende Türkiyede oturduğum için kore gıdalar kolayca bulamıyorum. bu yüzden Türkiyede bulabilecek malzemeleri kulanarak kore yemeği yapmaktayım. Dduk şu anda yok. dduk bulursam mutlaka ddukbokki tarifini yazacağim.
    siz Ddukbokkiyi nerde yemişsiniz? merak ettim. iyi akşamlar :)

    답글삭제
  3. aslında yemedim..benim kore mutfağından tattığım çok az yemek var..ddukbokki'yi de dizi ve filmlere çok fazla konu olduğu için tadını ve yapılışını merak ettim işin açıkçası ...kolay gibi göründü gözüme ama püf noktaları varmı bilmek istedim..
    pirinç unu genelde tatlılarda kullandığımız bizim yemeklerde kullanmaya alışkın olmadığımız bişey çünkü.anladığım kadarıyla tuzlu bi tada da sahip..oyüzden dduk hamurunu evde kendim hazırlayıp - yapılabiliyorsa tabi- yapabilirmiyim merak ediyorum aslında..:):)

    답글삭제
  4. Merhaba lale hanım öncelikle böyle bir blog hazırladığınız için çok teşekkürler benim size bir sorum olacak kimchi'de kullanılan balık sosu hangi balıktan yapılıyor? şimdiden teşekkür ederim.

    답글삭제
  5. Merhaba Kayra hanım.
    Korece olarak KKanari(까나리)- balıkla yapıldı. Hamsiye benzeyen bir balıktır. Türkiyede oturan baz Koreliler hamsi balığa tuz konub 3ay falan bekleterek balık suyu elde ediyorlar. ama ben hazır alıyorum.(Çünkü evde yaparsa çok kokuyor.) Kore gıda market(Smart)ten satın alabilirsiniz. yada Metro markette satıyor. ilginiz için çok teşekkürler!

    답글삭제
  6. Merhabalar Lale hanım, tarifiniz çok güzel ve lezzetli görünüyor. Bizim 'çiğ börek' denen böreğe benziyor, farkıysa çiğ böreğin hamuru elde açılıyor birde mantar ve kaşar peynir konmuyor. Hamur işi olunca ilgimi çekti ama fazla yememek lazım değilmi =]

    답글삭제
  7. Bende denedim lale unnim çok güzel oldu. Ellerine sağlık :) sıkı takipçinim artık. Güzel tariflerini bekliyor olacağım. lale unni fighting! ^^

    답글삭제
  8. İştah açıcı^^__^^ ellerinize sağlık

    답글삭제
  9. Dün akşam yaptım ve çooook lezzetli oldu, bayıldım tarifinize! Teşekkürler :)

    답글삭제
  10. Çooook lezzetli görünüyor ! Blogunuza BAYILDIM ! MUHTESEM tam aradığım site,bir kore fanı olarak. Bu akşam Kimchi,ramen ve yumurta rolosu yaptım anneme ve teyzeme yedirdim :) Yumurta rolosu ve ramene bayıldılaar :)

    fashionfrommyeye.blogspot.com

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba Melis!! Afiyet olsun.
      ama kimçiyi nasıl yaptın?? malzemeler nerden bula bildin??
      mümkünse senin yemeklerde bloguna yükle.. bende bakmak istiyorum. iyi akşamlar!!

      삭제
  11. Merhaba lale hanim ^^
    Cok guzel gorunuyor denemek istiyorum ama susam yagi yerine zeytinyagi kullanirsam cok mu farkli/kotu olur die sorayim dedim yapmadan.
    Tesekkurler

    답글삭제