2010년 5월 28일 금요일

Kimbab Tarifi~

Kimbab




Malzemeler (2kişilik)

Kim(deniz yosun)  4 tane
Yumurta 2 tane
Havuç(orta boy) 1 tane * ben koymadım ama koyarsa daha güzel olur.
Salatalık yada Ispanak--(Yani Kimbab içerisine yeşilik lazım) Uzun boy 1 tane
Istakoz balık eti 4 tane (bir paket içinde 10 tane var)
Danmuji(sarı rankli turp turşusu) 4 parça
Jambon yada her hangi sosis 2 tane( 1 taneyi 4te bölünür..)
Pirinç 4 bardak


Yapılış (Resimli)



 
Kimbabı hiç yediniz mi???

Lezzetli Kore Yemeklerden biri ve Kore'nın her pazar ve sokaklarda

satılan mehşur yemektir.

sanki...Türkiyede Simit gibi....^^


1. Yumurtalarnı iyice çırpır. bir az tuz eklenir ve az yağlı tavada yuvalak şekilde kızarıtır. sonra 1cm kadar jülen doğlanir.
 
2. Red Tiger diye yazılan Istakoz tadlı balık eti bir taneyi 2 ye bölünür. isterseniz çiğ olarak isterseniz az yağlı tavda bir az kızarta bilirsiniz.
 
3. Resimdeki sarı renkli Turp....Korede özel yapılan Turp turşudur.
şirkeli. tuzlu . şekerlidir...
Türkiyede bulamasanız...salatalıkla bu tadı yapa bilirsiniz.
ama şimde Kore Market(Smart Market) -------http://www.smartmarket.com.tr// te satmaktadır.
Turplarda kare şekilde uzun doğlayın.
 
4. isteğe göre Jambon yada sosisleri alıp bir taneyı 4 te bölünür. az yağlı tavada kızartır.
 
5. sarı Turp yoksa salatalığı tuz. şirke. şeker  20 dk..bekletip iyice süzmesi gerek ama turp varsa
sadece Tuzda 20 dk bekletin. ve ayni işlem yapınız.
 
6. Pirinç güzelce yıkanır. Pirinç makinası varsa su koyup makina çalıştırır.

Makina yoksa Tencerede Pirinç koyup 5 bardak suyla pişirir. (tuz ve yağ konmaz)


.

Haşilanmış olan Pirnçe
Tuz. susam yağ ve susam(İstersen) konur.
ve iyicene karştırır.


 


Şimdi her şey hazır oldu....
Rulo yapalım mı^^ ???
Tamam yapalım.





İlk önce Kim koyar.
sonra Pirinç yayılır.
sırayla Turp. yumurta. salatalık. Sosis ve balık eti konulur.
Resim gibi Rulo yapılır.





Dilim dilim kesilir.
çok sağlıklı ve doyurcudur.
ben Kimbabı çocukların öğlen yemek olarak sık sık yapıyorum.

isterseniz soya sosla servis suna bilirsiniz.






Afıyet olsun!!


 



댓글 57개:

  1. birşey sormak istiyorum ıstakoz balık eti kullanmak gerekli mi ? onun yerine hamsi balık doğrasam?? :DD: oyunbozan ım biliyorum

    답글삭제
  2. hayıııııır!! olmaz!!!
    ıstakoz balığı sevmesen koyma..
    ama hamsi balık olmaz..hh

    답글삭제
  3. heheh :) tamam.şey hamsiyi daha çok seviyorum da ondan dedim.kendimi zorlayacağım en azından.çok teşekkürler

    답글삭제
    답글
    1. Facebook adresiniz nedir birde istegram tariflerini için teşekkürler

      삭제
  4. İlk olarak tarif için teşekkürler. =)

    Bazı sorularım olacaktı yanlız, özellikle oranlar üzerine;

    Salatalığı tuz, sirke ve şeker karışımı yapıp onun içinde 20 dakika bekletip süzüp alacağız değil mi?

    Tuz-sirke-şeker oranı ne olmalı?

    Pirince ne kadar tuz ve susam yağı koymamız gerekmekte?

    Susam pişmemiş mi olacak yoksa pişirecek miyiz?

    답글삭제
  5. evet..20 dakkika sonra iyice süzüp yada mutfak havulu kağıtla suyunu alın.
    meşela 2 tane salatalığa 2 çay kaşık tuz. 2 çay kaşık sirke ve 1 çay kaşık şeker yeterli. şeker sevmeseniz koymayın.
    pirinçede kendi damak tadına göre tuzu ayalaya bilirsiniz. susam yağ yerine zeytin yağı denemiştim. oda güzel oldu.
    susan yağsız tavada kavurulmuş olanı kullamalıdır. teşekkür ederim.

    답글삭제
  6. teşekkürler yemek tarifleri için koreyi ve korelileri çok seviyorum bu arada birileri sizin tarifleri çalmış alıntı yapmadan kullanıyorlar bilginize ;)

    http://www.facebook.com/notes/korea-tv-t%C3%BCrkiye-tv-%ED%95%9C%EA%B5%AD-%EB%93%9C%EB%9D%BC/tonbalik-jeun/245142192164088

    답글삭제
  7. malzemeler biraz zahmetli ama nefis gözüküyor. An kısa zamanda bir restoranta gidip denemek istiyorum^^ teşekkürler...

    답글삭제
  8. merhaba,
    kim'i tr'de nerde bulabiliriz?

    답글삭제
  9. fatmanur ; Kim(gim)i smart marketten bula bilirsin. ya da buyuk markketlerde var. migros, metro gibi....

    답글삭제
  10. sizin bu pirinç lapası nasıl yapılıyor acaba?

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba seabell! Pirinç lapası yapıması çok kolaydır.
      pirinci iyice yıkadıktan sonra yağ ve tuz katmadan sadece suyla pişiriyorsun. ölçü ise türk pilav ile hemen hemen aynıdır.

      삭제
  11. meraba ben büsra:) blogunuzu beyendim korelilere çok özeniyorum liseye gidiyorm üniversiteyi korede okumak istiyorum çünkü onlrın kültürü çok hoşuma gidiyor.dizilerini takip ediyorum biliyorum sizin işiniz yemek tarifi yayınlamak ama bana bu konuda bir koreli olarak yardım ederseniz anlatırsanız orayı çok memnun olurum:)

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba Büsra! memnun oldum.
      Kore diziler hakkında nasıl yardım edebilirim??
      meşella ne diziler? hangi diziler seyrediyorsun?
      bende her dizleri izlemiyorum. beğendiğim dizileri seyrediyorum.ama sen sormak isteğin bir konu varsa bana söyle. yardım etmeye çalışacağım.

      삭제
  12. cevap yazmanıza çok sevindim:)çoğu dizileri izledim ama daha çok yaşıma uygun olanları.lee min ho hayranıyım:)artık kore dizileri izlemekten kendimi alamıyorum:) seula gidip orada yaşamak istiyorum:) siz bi korelisiniz seulda mı yaşıyorsunuz ? orada yaşamak nasıl sizce? korece öğrenmeye çalışıyorum .iyi öğrenebilmem için çok mu okumam gerek yoksa konuşcağım birilerinimi bulmam gerek sizce:)

    답글삭제
  13. ben yine büşra twitter adresiniz varmı acabaa:)

    답글삭제
    답글
    1. twıtter var ama pek kullanmıyorum. facebookta Lale lee ara. onu daha sık kullanıyorum.

      삭제
  14. Merhaba...Uzun zamandır bu Kimbab tarifini arıyordum. Hemen denemek istiyorum. Çok teşekkürler. Lakin bir sorum olacaktı... Bu siyah deniz yosunu nasıl bulunur???

    답글삭제
    답글
    1. deniz yosunun adı Gim dir.
      Gimi Metro market ve Realda gördüm.
      yoksa Kore gıda market --smart marketten satın alabilirsiniz.
      iyi günler!

      삭제
  15. Merhaba Lale abla seninle tanışmak çok isterim seni ziyaret etmek kore hakkında konuşmak benimde bloğum var bakmak istersen http://korehakkndaherey.blogspot.com/ teşekkürler lale abla sana ulaşa bileceğim bir adres verirmisin benimde msn adresim tmmcnm@hotmail.com eklemek istersen buyur seninle konuşmak çok istiyorumm çok saoll gamsahapnidaa :)

    답글삭제
    답글
    1. Merhab Tuğçe!
      kusura bakma. çok geç cevapladım.
      nasılsın?? nerde oturuyorsun??
      benimle ulaşa bileceğin bir adress olarak facebook verecem.
      http://www.facebook.com/#!/korelilale
      facebookta gorusuruz.

      삭제
  16. tarif için teşekkürler Lale hanım. Acaba bu Gim için Türkiye de yerine kullanabileceğimiz bir ürün var mı Alternatif seçenekler kullansak tat farkı çok olur mu. yani asıl özellik deniz yosunu mu. çünkü iç malzeme olarak değişik tarifler gördüm.

    답글삭제
    답글
    1. Merhaba. Türkiyede Gim yerine kullanacak ürün ne ola bilir???
      Gimbabın özeliği Gimdir.
      onsuz gimbab denmez!!
      Türkiyede büyük marketlerde Gim satımaktadır.
      önce gimla deneyin sonra beğenmese başka bir ürünla deneyin.

      삭제
  17. Merhaba Lale ablacım , ben Fehmiye . :) Merak ediyorum , deniz yosunu yani gim yerine kara lahana kullansak nasıl olur ? ya da yerine başka ne kullanabiliriz ? :) Ayrıca Kore tatlıları merak ediyorum mesela Tteok , tatlı yaparsan tariflerini koy lütfen , teşekkürler şimdiden ! Kendinize iyi bakın . Hana çok tatlı , maşallah ! Allah analı babalı büyütsün . :)

    답글삭제
    답글
    1. Merhab Fehmiye!!
      sen facebookta beni ekledin o Fehmiye misin??
      seni hemen onaylayacam.

      deniz yosun yerine kara lanana kullanamazsın. çünkü gimbabın özeliği Gimdir.
      facede görüsürüz!!!

      삭제
  18. merhaba Lale abla, ben burcu (이향기)bu tariften daha önce yapıp şirkete götürmüştüm, herkes sevmişti. bugün tekrar yaptım, artık deneyim kazandığımdan daha kolay oldu ve tadı da harika:)) diğer tarifleri de denemek istiyorum. çok teşekkürler:)

    답글삭제
  19. merhaba lale abla, senin tariflerinden yumurta rulosundan sonra ikinci olarak kimbap yapmayı deneyeceğim bu aralar.. geçtiğimiz hafta Antalya'ya gezmeye gittiğimde migros' ta kim buldum, nasıl sevindim anlatamam :) hemen aldım tabi ki ve ilk fırsatta denemek istiyorum.. geçen sefer yumurta rulosu yaparken resimlerini çekim sana atmıştım zaten, bunu da öyle yapmayı düşünüyorum.. yalnız tek anlamadığım şey.. bu kim'leri öyle paketi açar açmaz kullanabilir miyim? bir işlemden geçmesi gerekiyor mu?

    답글삭제
  20. Merhaba lale abla ben elif, blog'unu çok beğendim. Ben de yarın reale gidip malzemeleri alıp kimbap yapacağım. Smart market bana çook uzak kalıyo. Real ya da carrefour gidi marketlerde malzemelerin hepsini bulabilir miyim ?

    답글삭제
  21. tarif çok güzel ellerinize sağlık bloğunuz da bir harika:)
    benim için bir cennet diyebiliriz:)
    ama ben küçük bir şehirde yaşıyorum ve gim yani deniz yosunu bulamıyorum b urda. bizim kara lahana var ondan yapsam olurmu acaba ? :) teşekkürler

    답글삭제
  22. DİKKAT!!!!!OKUYUN LÜTFEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    MERHABA TARİFLERİN İÇİN TEŞEKKÜRLER BEN K POP DİNLİYORUM K DRAMA İZLİYORUM AMA PEK HAYRANI DEĞİLİM. KORENİN SORMA GİTSİN TÜRKİYEDEN BİLE ÇOOK SEVİYORUM KOREYİ HERGÜN KOREYE DUA EDİYORUM KORESİZ BİR ANIM BİLE YOK GİTTİGİM HER YERDE KOREYİ TANITMAYA ÇALIŞIYORUM. LALE ABLA BİR ŞEY SORMAK İSTİYORUM CEVAPLARSAN ÇOK SEVİNİRİM BEN JAPONYAYI SEVMİYORUM ÇÜNKÜ KOREYE SÖMÜRGE YAPTI VE KOREYLE YARIŞIYOR. bu arada DOKDO adası olayıda var tabii. DOKDO Bİzimdir... AYRICA KORENİN KRALİYET AİLESİNE NE OLDU? jAPONLARLA BİR İLGİSİ VAR DEGİL Mİ? SİZİ ÇOOK SEVİYORUM KOREDAŞLARIM,M. UNİTED'İN GALATASARAYLA MAÇI OLACAK. PARK Jİ SUNG'A DESTEK VERELİM.FİGHTİNG DİYELİM. VE AYRICA KAGAWA YI SAKIN DESTEKLEMEYELİM . SARANGHAMNİDA

    답글삭제
  23. Merhaba, tarifinizi aynen yaptım ve sonuç mükemmel :) ben kimbapı çok sevdim ve bu 2. yapışım. Sanırım becerdim de, biraz küçük oldu sanki ama olsun :) tarif için teşekkürler.

    답글삭제
  24. meraba lale abla ben hilal faceden sizi bulamadım size nasıl ulaşa bilirim acaba tarifiçin çok teşekkürler en kısa zamanda bu tarifi deneyecegim

    답글삭제
  25. merhabalaar ^^ ben de koreye karşı çok ilgiliyim yemeklerinizi denemek istiyorm ama çok beceriksizim :)

    답글삭제
  26. 작성자가 댓글을 삭제했습니다.

    답글삭제
    답글
    1. merhaba lale abla, ben koreyi dizilerini, k-rock'ı, filmlerini, yemeklerini gerçekten çok seviyorum ve konuyla alakasız olsa da bir soru sormak istiyorum. Bana korede köpek eti yendiğini söylemişlerdi, bende bir hayvansever ve evinde köpek besleyen biri olarak inanmamıştım :). Aklıma takıldığı için sormak istedim. Bu arada gimbabı, salatalık mezesini ve yumurta rulosunu denedim çok hoşuma gitti. Anlatışınız gerçekten çok güzel :)

      삭제
  27. Merhaba Lale abla. Ben melek kore'yi, filmlerini ve elbetteki yemeklerini de çok seviyorum.senin yaptığın tarifleri evde türk sitili ile yapmaya çalışıyorum. Ben çankırı da yaşıyorum ve malesef burada hiç bir yerde kore yemekleri yapmak için gerekli malzemeleri bulamıyorum o yüzden başka şehirlere gittiğimde oradaki marketlerden alıyorum ama bazı şeyleri yinede bulamıyorum. Bana malzemeleri internet üzerinden siparişle alabileceğim bir yer önere bileceğinizi umuyordum aslında...

    Ah ve ayrıca unutmadan seni facebook tan ekledim kabul edersin umarım.
    Bide yakında hiç kore mutfağının şu enfes tatlılarından yapmayı düşünüyor musun? ben kore tatlılarını acayip bir şekilde merak ediyorum da. :D

    답글삭제
  28. bişey sormak istiyorum kim alcaktım metro marketetn ama rengi açık yeşildi sizinkiler gibi değildi iyi olup olmadığını nasıl anlarım

    답글삭제
  29. merhaba lale abla ben nesibe sizinle tanışmak istiyorum nasıl ulaşabilirim

    답글삭제
  30. Merhabalar Lale hanım. İstanbuldaki Koe kültür günlerinde yediğim gimbap da balık kokusu ve tadı yoktu. Acaba özel bir işlem mi yapıyorsunuz?? Bu arada akşam akşam canım çok çekti... Tadı lokum gibi idi yediklerimin.. ^^ Ellerinize sağlık, paylaşımlar için çok tesekkürler. Sayenizde çok sevdiğim kimchi yapılışını öğrendim ilk fırsatta yapacağım ^^

    답글삭제
  31. Merhaba Lale ! ^^
    Bu blog sayesinde kore yemeklerinin yapımını bizimle paylaştığın için teşekkür ederim ^^ Önerdiğin yemek kitabı bende var. Koreli bir teyze hediye etmişti sağolsun ^^ Yemek yapmayı çok seviyorum. Bu sevgi Kore ile birleşince daha bi güzel oluyor^^ Ben deniz ürünlerini maalesef ki sevmiyorum. Yemek kitabında yumurtaya sarılanı görmüştüm acaba onun adı ne oluyor? Gerçi yaptığım zaman hem yosunlusunu hemde yumurtalısını yapıp ikisinide deneyeceğim ^^ ben sevmesemde başkaları sevebilir.. Bu arada Tteokbokki 떡볶이 tarifinide verebilir misin? Expo da yemiştim ve çok sevdim ^^ Bunun tarifini bi kaç yerden baktım ancak senin tariflerin kadar açıklayıcı değildi. Tarifini verirsen çok sevinirim ^^ Bu arada Çekmeköy bana çok yakın. Bende ümraniye de oturuyorum ^^ Tanışmayı çok isterim. Emel Tuncel Olarak facebook ta ekledim. Kabul edersen çok sevinirim. Herşey için teşekkürler. Ellerine sağlık.. ^^

    답글삭제
  32. Merhabalar. ^^
    Bizimle paylaştığınız tarifleri elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum. Pek iyi bir aşçı değilim ancak yemek yapmayı ve yemeği seviyorum. Özellikle farklı kültürlerin yemeklerinin tadına bakmak ayrı bir mutluluk sebebi benim için. Bu nedenle, paylaştığınız tarifler için size çoooook teşekkür ederim. İyi ki varsınız. Ablamızsınız. ^^
    Bir şey sormak istiyorum. Rulo yapmak için kullandığınız o aleti (adını bilmiyorum) nerede bulabiliriz acaba? :)

    답글삭제
  33. merhaba lale abla ben özge. kimbab tarifini üstünde birazcık değişiklik yaparak denedim. çok lezzetli oldu. pirinci pişirdikten sonra içinr tuzla brlikte birazda limon suyu kattım ben. tarif için çok teşekkür ederim. başka bi gün de japhce yapmak istiyorum. inşallah onu da yapabilirim :) görüşmek üzere, kendinize çok iyi bakın

    답글삭제
  34. Bu malzemeleri nereden bulabiliriz ? Şimdiden teşekkürler^^

    답글삭제
  35. Lale ablacığım bu Gimbap yapmaya yarayan aletin adını söylersen çok sevinirim!.. ^~^

    답글삭제
  36. Lale ablacığım bu Gimbap yapmaya yarayan aletin adını söylersen çok sevinirim!.. ^~^

    답글삭제